fredag, december 2

Räkna Kalorier

Genom att väga maten, och skriva upp hur mycket av varje man har lagt upp på talriken, så kan man enkelt se hur många kalorier man får i sig /dag med lite matematik. Jag tycker nästan att det blir för lätt. Fram till måndag ska jag testa väga med Jockes TraderaVåg och se hur många kalorier jag kommer upp i på en dag. Bara nu på morgonen har jag kommit upp i 146,4. Och jag har ändå inte ätit frukost. Det är ju kaffet på morgonen som är lite för mycket. 2 dl kaffe är bara 4 kalorier, men det är ju mjölken och sockret som jag har i som gör mycket. Ca en dl mellan mjölk är 47,5 kalorier. Sen en tesked socker på de, ca 6 gram ger 24,3 kalorier. Så där har vi min start på morgonen. 2 koppar kaffe.

Är man en aktiv kvinna bör man få i sig runt 3000 kcal/dag, men när man är som jag, stillasittande trebarnsmamma så räcker det gott och väl med 2000 kcal/dag. Genom att väga maten och se hur många kcal jag får i mig på en dag, så tror jag nog att jag kan vända på denna onda cirkel som jag befinner mig i. Och förhoppningsvis så kanske att jag kan må lite bättre rent psykiskt av att jag kan ta kontrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy