fredag, april 27

Jag Är Inte Okej, Du Är Inte Okej Och Det Är Okej

Vi skapar världen genom våra tankar. Det ena leder till det andra. Detta har tagit oss till dagens samhälle. Alla dessa tankar, och nya idéer som pluppar upp från ingen stans ger din nästa en chans att bygga på och förverkliga något annat. Man kan ju kalla det en ond cirkel om man vill. Och tänk då om alla på detta jordklotet skulle få lov att uppfylla en idé var, göra verklighet av en tanke som man haft som handlar om världen, att göra något bättre. Skulle det funka då? Men tänk då dom som faktis lever utsatt och inte har möjlighet att göra något av något, till skillnad från dom som har pengar och makt att förverkliga va fan dom vill. Vem har sagt att det är okej för resten av världen? Och jag med alla mina ideer, tar dom aldrig slut. Jag har inga förutsättningar att göra något av mina tankar. Dom kommer, jag funderar lite, sen är dom borta. 
Men visst kan jag göra världen lite bättre, långsiktigt. Men jag gör det inte, på grund av stress, tvång och alla måsten som fyller min vardag. Och jag är ju inte ensam om att inte hinna med världen.

Nä, Jag är inte okej, du är det inte heller, men det är helt okej!



Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Humor BlogRankers.com Bloggparaden GeoURL Blogglista.se BloggRegistret.se RSS/Ping 1000lankar.com - gratis länkkatalog DreamHost coupons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy