tisdag, april 17

Vattkoppor Och DopKlänningar

Så där ja, nu har hela familjen haft vattkoppor. Liam hade för 2 veckor sedan, vi räknade dom till runt 140 stycken. Nu har Sonja och Vilhelm haft de i någon vecka. Vilhelm verkar ha klarat sig fint. Inte fått så många. Kanske ett 20-tal. men våran lilla Sonja. hon har över 60 stycken på ena sidan av huvudet. Hon har fått koppor på dom mest utsatta ställena på kroppen. Hela huvudet. Under halsen är det bara prickar över allt. Rumpan och kissen är helt förstörda. I armhålorna, knävecken, ryggen och munhålan. Gud va jag önskar att jag kunde ta dom från henne och sätta dom på mig själv. Jag lägger inte ut några bilder på de, efter som att det finns idioter som tycker att det är roligt att "ta" bilder från andra som dom inte har någon rätt att ta. Sen kan ju dom skriva vad dom vill om bilden. Och efter som att hon är totalt sönderprickad, så finns det nog mycke gött man kan ljuga ihop om en bild av henne. Stackars lilla tjejen. 

För övrigt så planeras det dop till helgen. Vi hade hembesök av en trevlig präst i går. Man är ju lite rädd att dom ska vara över religiösa och komma med åsikter som man själv aldrig skulle ägna en tanke åt. Men hon var helt OK. Efter som att det varit så mycket sjuka barn och mammor här det senaste, så har planeringarna fått vänta. Så nu  får jag sätta mig med en inköpslista och försöka koka ihop något som skulle kunna likna ett litet kalas. Farmor och tant Mailn slänger ihop lite tårtor, jag får se om jag skulle behöva baka en jag med, fast det brukar räcka. Men en extra kanske inte gör något. Sen så får vi väl ha lite kakor, kaffe... saft till alla dessa ungar.... Vad mer?


Anser Du Att Det Är Viktigt Att Barn Döps Iklädda Dop Klänning? 



Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Humor BlogRankers.com Bloggparaden GeoURL Blogglista.se BloggRegistret.se RSS/Ping 1000lankar.com - gratis länkkatalog DreamHost coupons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy