tisdag, juli 9

Ensamstående - Socialbidrag?!?!?!

I dag är det hårt att vara ensamstående, obetydligt hur många barn man har. 
Pengarna räcker inte, och man oroar sig ständigt.
Men ska det då behöva vara på detta viset?

Tro nu inte att jag är emot invandrare, för det är inte deras fel. Det har jag aldrig menat på, och jag är fortfarande inne på samma spår som förut... 
JAG ÄR EMOT SVERIGES SÄTT ATT DELA UT SKATTEBETALARNAS PENGAR I OLIKA STORA HÖGAR!
Kort och gott, jag gillar inte våra politiker!

Jag känner en drös av invandrare, och tycker att dom är lika mycket människor som du och jag. Men när jag lever på mina små barnbidrag och bostadsbidrag, blir jag förbannad när jag ser hur dom då och då varit iväg och "handlat".
Ny präktig soffgrupp i rent skinn för dryga 20 papp. Fabriksny bil och bilklädsel som någon så liten som jag inte vågar drömma om (detta har säkert hänt även dig). När jag frågar hur dom har råd, brukar dom le lite lurt och tacka Sverige för deras nya start i livet. Vilket jag tycker är glädjande i sig, att Sverige kan ge dom något som dom aldrig kunnat drömma om, en helt ny start, full av öppna dörrar och möjligheter!
Och här sitter jag, mindre värd än invandrarna!?!?!?!?
Var är mina öppna dörrar? Var är min nya start? Var kan jag finna tröst och varför har jag inte pengar till att köpa en liten chokladkaka som jag kan tröstäta? 

VAD HÄNDE MED JÄMSTÄLLDHETEN????

Ja, alla politiker som sitter å dricker findricka till gofikat på kontoret.....
ÄR DET INTE DAGS ATT BÖRJA JOBBA SNART?????
Ni förstår... det är inte bara å stå i TV-rutan och se allvarlig ut då och då med kammat hår (dom som har håret kvar) och klanka ner på andra politiker. Ni kanske skulle "SE" Sverige lite med. 
Försöka duger... INTE!!! 
Det hela är inte en tävling, om vem som har dom bästa kommentarerna mot andra politiker. 
Det hela handlar om medmänsklighet, att lyssna och kunna agera efter önskemål och klagomål. 
DET HANDLAR OM ATT FÖRMEDLA OCH TALA FÖR NÅGON ANNAN!!!

Nu tänker jag sitta här en liten stund till, googla lite politiksnack och antagligen undra över mycket. Men i slutänden blir det alltid sängen. Alltid sängen som slutdestination, ensam eller tillsammans med någon. Men vad spelar det för roll....
Ensam är man alltid ändå, tro aldrig något annat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy