fredag, november 16

Kära Tomten

Du får detta brev, efter som att jag verkligen ansträngt mig i år. Förra året fick jag inget av det jag önskade mig, utan bara massa skrot inslaget i paket.

I år hoppas jag att du sett hur snäll jag har varit.
Så, i år önskar jag mig...
Ett helt hjärta. Det som jag redan har, finns det inte mycket kvar av. 
Ett gott samvete. Mitt samvete gör ofta ont nu för tiden. Dom kallar det för "Trasigt". 
Jag önskar mig fred på jorden, alla dessa människor som förlorar sina nära och kära, sina barn. Tröttnar aldrig du på detta eviga dödandet?
Önskar mig rättvisa och jämställdhet. Jag är inte mindre värd än den där rika nissen som torkar sig i arslet med 1000-kronorssedlar. Och den där stackaren som gick i soptunnorna härom natten, han är inte mindre värd än mig.

Kära Tomten,
Jag skulle önska något åt alla olyckliga på denna jord. Ge dom något varmt, något kallt, något att dricka, något att äta, och någon att dela det dom fått med. Ge dom min kärlek, min omtanke och mina goda avsikter.

Sist men inte minst, så önskar jag att våra djur får leva i fred. Jag gillar inte bibeln, men jag håller med om att man inte ska döda i onödan. 

P.S.
Min mamma har haft ett svårt år, eller ett tungt liv för övrigt. Ge henne en stuga i skogen, där hon kan vara lycklig. Ge min lillasyster chansen att njuta av det hon har fått ut av livet. Ge min storasyster kraften att blir frisk, så hon kan komma igång med livet.
Och om det inte är för mycket begärt, skicka 2 söta julhälsningar till min far, och storebror. Jul kort av något slag, jag vet inte vad det är för adress till himlen. 
D.S.



Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Humor BlogRankers.com Bloggparaden GeoURL Blogglista.se BloggRegistret.se RSS/Ping 1000lankar.com - gratis länkkatalog DreamHost coupons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy