torsdag, februari 16

Vågen och Jag...

... Vi har aldrig varit vänner. Va jag vet så har jag varit "stor" sedan... typ 4-ever. När jag kom ut va jag 50cm och vägde 4 kg. Sen var det kollik. Sen har jag nog fortsatt på den vägen. Älskar mat. Skulle kunna döda för en färsk tekaka med massa smör och smält ost på. Minst en tesked socker i kaffet. Lördagsmys utan godis funkar ju inte, och helst ska man provsmaka allt redan på fredagen, sent när ungarna lagt sig. Jag har hällt i mig coca cola under mina tonår. Choklad har jag alltid älskat. 
Men det som varit förödande för mig genom åren är nog att jag har stora problem med att äta lagom. Jag äter hellre tills jag mår illa än sitter och väger min mat. det ska vara mycket mat på talriken, helst ingen onödig sallad som mättar på.
Det jag ville komma fram till var i alla fall att när jag ställde mig på vågen i morse, så verkade de som att den var på min sida. Minus 1,3 kg på en vecka. Det måste ju bara betyda att jag gör någonting rätt. Och det var verkligen peppande. Så nu åker gåbandet fram här hemma med. 



Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Humor BlogRankers.com Bloggparaden GeoURL Blogglista.se BloggRegistret.se RSS/Ping 1000lankar.com - gratis länkkatalog DreamHost coupons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy