fredag, november 26

Krigs Hjälte


Han sa: Min son, Har du sett världen? Vad skulle du säga, om jag sa att du kunde?
Bär detta geväret, du får även betalt.
Jag sa, Det låter ganska bra!
Svarta läderstövlar.
Dom klippte av mitt hår, men det såg okej ut.
Vi marscherad och vi sjöng, vi alla blev vänner, när vi lärde oss hur vi skulle kriga.


En krigshjälte, ja det kommer jag bli! Och när jag kommer hem, blir dom förbannat stolta över mig.
Jag bär denna flaggan, till graven om jag så måste. För det är en flagga jag älskar, en flagga som jag kan lita på.


Jag sparkade in dörren, jag skrek mina kommandon.
Barnen bara gråter, men jag har mina män.
Vi tog med honom bort, med en påse över huvudet, från hans familj och hans vänner.
Dom tog av honom kläderna, pissade i hans hand.
Jag sa till dom att sluta, men sen gjorde jag lika dant.
Vi slog honom med våra gevär, och batonger, inte bar en gång.
Utan om och om igen.


En krigshjälte, ja det kommer jag bli. Och när jag kommer hem, blir dom förbannat stolta över mig.
Jag bär denna flaggan, till graven om jag måste. För det är en flagga som jag älskar, en flagga som jag litar på.


Hon gick genom kulor och dis. Jag bad henne att sluta, jag bad henne att stanna.
Hon tryckte på, så jag lyfte mitt gevär, och sköt iväg.
Skalen, flög genom röken, och ner i sanden, där blod sjunkit in. 
Hon kollapsade, med en flagga i handen, en flagga vit som snö.


En krigshjälte, är det vad dom ser? Bara medaljer och ärr, så jävla stolta över mig.
Och jag tog med mig flaggan, som nu samlar damm. Men det är en flagga jag älskar, det är den enda flaggan jag litar på. 
Han sa: Min son! Har du sett världen? Vad skulle du säga, om jag sa att du kunde?




Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy