tisdag, februari 16

En Av Livets Stora Frågor

Vem är det som äger vem i detta osynliga kriget mellan kvinnan och mannen? Alla vet ju att det inte är jämnställt. Alla vet också att mannen tjänar mer pengar på sitt jobb, även om kvinnan är mer erfaren.

Men på hemma plan då? Vem är det som bestämmer och regerar där? Jag ser det som att det är kvinnan som tar täten i hemmet. Ofta låter kvinnan mannen få stå lite på topp, fast att kvinnan håller i stolen åt honom så han inte ramlar ner. Det är lite som ordspråket "bakom en framgångsrik man finns en framgångsrik kvinna".

Jag är i alla fall trött på allt nu. Trött på att mannen inte fattar när det är dags att hissa vit flagg. Trött på att kvinnan är en i mängden bland all porr man kan se över allt. Och lögnerna, alla dessa lögner som förstör flera års bygge av stadiga förhållanden. Och som vanligt är det kvinnan som tar täten även där. För mannen framstår ofta som patetisk i det läget. Kvinnans medkänsla tar då över, och allt återgår till det vanliga.

Efter som att jag är en kvinna, så kan jag inte riktigt se det från mannens vinkel. Det är omöjligt att förstå varför man döljer saker i ett förhållande man tänkt hålla ihop en längre tid. Det går inte ihop för min del.

Så hjälp mig gärna förstå!

1 kommentar:

  1. Usch gumman, vet ju vad du går igenom som du vet. Lider med dig fan!

    Jag hoppas allt ska bli bättre för dig!
    Är det nåt så finns jag här för dig. Vet att vi inte kännt varandra länge, men tycker vi har blivit bra vänner. Så känner du förtroende så är det bara att plinga eller komma hit. Men jag förstår även om du inte vill!

    KRAM PÅ DIG GUMMAN OCH DU VET ATT JAG FINNS!

    SvaraRadera

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy