torsdag, april 14

Måste Man Vänta?

Jag kan inte vänta tills mina barn blir stora. Jag är så nyfiken på hur dom kommer klarar sig genom livets hinderbana, vad dom gör av livet dom har fått. Hur kommer dom vara, hur kommer deras familjer att se ut. Jag är så nyfiken. Hur många barnbarn kommer jag få, kommer jag få vara med dom och se dom växa upp innan jag försvinner. Säg inte att dom kommer skaffa sig en sketen Volvo bara.
Kommer jag få vara delaktig, eller får jag inte vara med. Vart kommer mina barn studera? Blir dom något stort, eller blir dom skoltrötta som jag? Droger? Alkohol och fester, eller studier och sunt förnuft?
Vilka viktiga val kommer dom göra, eller kommer dom låta någon annan göra stora val åt dom?

Jag vet i alla fall att,
Jag vill inte stå och peka åt dom! Jag kan finnas för att varna, för att knuffa, för att diskutera med.
Jag vill inte slänga ut mina barn när åldern är inne! Jag vill finnas, men ändå inte behöva leva deras liv åt dom.
Jag tänker inte påpeka vad som är rätt eller fel! Utan erfarenheter kommer man inte långt, jag är full av dom, och kan dela med mig.

Hur kommer deras rebelliska tider vara? Kommer jag bli syndabocken, eller kommer våran relation vara starkare än så? Kommer jag få hämta fulla ungdomar på fester? Kommer plånboken bli tömd när man inte har koll på den? Kommer cigaretterna försvinna i bland? Kommer jag skälla mycket, eller kommer jag ta det lugnt, jag vet väl ändå hur det går till när man är ung.

Så mycket som man längtar efter att få vara med om!




Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy