torsdag, april 21

Riskutbildning 1

I dag bär det av på riskutbildning 1 nere på körskolan. Det ska bli skönt att veta att man inte behöver göra någon mer utbildning, att de bara e å ringa å beställa tid för uppkörningen och teorin. Så jag tror jag får sätta igång å plugga lite nu igen. Det har änna avtagit en del, efter som att det kändes som att det var så långt kvar till själva teoriprovet. Men i veckan efter påsk ska jag ringa och se om det finns någon tid över snarast. Har man tur så får man ju båda på samma dag. Det skulle inte vara så illa. Fast det är många som ringer nu och vill göra sitt över sommaren, efter som att nya förare är lite skrajja för att köra på vintern. Så, tyvärr så är det nog långt tills jag får göra mitt.

I dag slutar Jocken tidigt, tidigare än vad han ska egentligen. Men utbildningen börjar ju 12, så jag måste vara i tid. Sen blir det till att sitta där i 3 timmar. Det kommer gå fort. Det kommer handla om alkohol och droger under bilkörningen antar jag. Hur man påverkas och hur nedsatta ens organ blir. Det är väl mest för att man ska veta att man inte ska köra bil påverkad, aldrig. Även om man redan vet det från första början, så måste ju ändå körskolorna få in mer pengar nu för tiden. Så detta är ännu ett sätt att få in en hacka. jag har gjort en egen lite undersökning som visar att det är 2/16 som läser på körskola, så det är ju ganska självklart att det måste till med mer för att det ska gå runt för dom.

Nu ska jag grejja lite. Köket ska städas, jag måste hoppa in i duschen och sen ska jag hitta någon lunch.

Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy