torsdag, juli 21

BäbisMage - Vecka 29 (Hjärtljud Avgör Inte Kön)


Det närmar sig med stormsteg, och jag har aldrig känt mig mer klumpig och otymplig. Magen växer och ju mer den växer, ju mindre blir det som nu för tiden kallas övrigt. Alla ser ju bra magen, jag finns inte längre, jag är en enda stor mage bara. Var inne på återvändan (second hand) här om dagen. Fick en kommentar som lät - Va du se rund och mysig ut! Vad svarar man på de? Människan hade aldrig pratat med mig om jag inte haft magen.


Men jag förstår ju att jag inte syns bakom det klotet. Kanske borde ta det som en komplimang. Naveln sticker ut sådär fint som den brukar göra. Trycks lixom ut. Ser inte alls kul ut.


Ett litet klipp från MVC från i går. Letade hjärtljud. Gubben va snabb på att fråga om hjärtljuden har med kön att göra som dom säger. Men som väntat så talade hon om att hjärtljuden varierar på bäbisarna, precis som på oss. Beror på om dom är vakna, spralliga eller trötta, pigga. Dom är ju inte mer än människor!

I dag blir det nog en tripp ut. Dagen börjar bra med att gubben får en host attack. Jag vaknar och kan inte somna om, men jag får väl väcka dom andra i tid, så man kanske kan få lite vila mitt på dagen sedan.
Nu är det Proviva som gäller, så jag kanske blir frisk från denna eviga förkyldning snart.

Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy