lördag, juli 9

High Chaparral - Bilder 6-8 Juli 2011

 Madde övningskör till High Chaparral. Satt och glodde på en husvagnsröv hela vägen, så den vill jag inte se mer denna sommaren.




Stugan var liten och trång, men den dög som boende. Man hade ju ändå inte tid att vara där inne så mycket. Jag sov dåligt, fick ont i höfterna, men det fick ajg väl stå ut med.


Liam var och badade i plasket. Där fanns det grodor.... =O/



Va väldigt intressant och kul att det stod kanoner utanför campingen.


Här satt vi och åt frukost, blev även en stund här när kvällen kom. Jag måste säga att jag är fruktansvärt trött på grillad korv nu. =O)


Lite mys på morgonen medan vi väntade på att husvagnen skulle vakna till liv.


Och äntligen var det dags att gå in på High Chaparral. Vi åkte tåget dit, ett litet turisttåg. Redan där hade dom gjort så att det skulle kännas lite som vilda västern. Satt en gubbe och puffade cigarr och såg väldigt gammal och knottig ut. Han jobbade antagligen inne på High chaparral.


Väntar och väntar!


Och vad gör man när man äntligen får komma in. Jo, man litar upp första bästa ställe att köpa pistol och gevär på. Det är väl enda anledningen till att man åker ända dit bort.



Bröderna Gustavsson, ironiskt nog så blev det ju med vingar...


En lite miniby för barnen att springa och leka på medan vi såg över karta och program.




Ännu inte tvillingmamma, men gud vad jag längtar tills dom tittar ut. Jag vill mer än gärna ha tillbaka min kropp.


Paus!


High Chaparral Expressen!



Första showen vi såg var så klart Lucky Luke. Jag kan ju tycka att det var den enda som var gjord för barnen.




Sen var det plötsligt lunch. Liam åt dåligt, inget verkade nöja pojken just då. Men jag blev mätt och go.


Det stackars geväret släpade han i backen så pipan har slitits ut rejält.


En lite mer dramatisk show, mer för äldre.







High Chaparral Expressen var spännande. Men det som man trodde skulle bli en lugn turist tripp genom High Chaparral blev något helt annat.


Tåget blev rånat, och ungarna blev ju helt till sig när en rånare tittade in genom fönstret och skrek åt dom. =O)



Liam tar ett bad med sina kusiner innan vi åker vidare. Dom kunde ju simma, så dom tog sig längre ut, men det gick bra. Liam roade sig själv med annat. Grodyngel till exempel. 






Museeumet ja, Barnen gick in gratis, och sen kostade det 50 kr för vuxna. Bejben och hans bror gick med dom in.  


Sammanfattat så vill ajg nog inte åka dit igen, kanske när dom små blir lite äldre. Inte mycket aktiviteter, mest bara gå och titta på allt. 

Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy