måndag, maj 7

BarnUppFostran

ja, det är något som många har olika uppfattningar om. Jag anser att med tvillingar bör man ha lite framförhållning och klara av det mesta med en hand, eller ingen. Men efter som att jag redan från början hellre har suttit med barnen på golvet än att gå och bära på dom, så har inte dom det behovet av att bli burna hela tiden. Dom är väldigt sociala av sig, och älskar att få sällskap på golvet i deras lilla värd "lekhagen". Men nu när vi varit på kalas varje helg så förstår dom ju att man kan bli buren. 

Det dumma är, att det går väl ann på kalas, men vad ska jag sen göra dagen efter när ungarna bara vill komma upp och inte alls är nöjda med att ligga på golvet??? Sen detta med vad dom får lov att äta, det tar vi i våran takt. Men barnmorskan har ju alltid synpunkter på precis allt. Konstigt att ALLA tycks känna barnen bättre än jag gör. 
Jag är ensam, väldigt väldigt ensam. Visst har ungarna en pappa, men han är inte mer än människa. Hans intressen och hans saknad efter ungkarlslivet tar över familjelivet. Så, jag är mamma och pappa 24/7. Och jag har fått nog av vardagen. Som alla lördagkvällar när man planerar familjemys i soffan. Då sitter Liam själv i soffan medan gubben sitter framför Wikipedia. Jag hamnar ju i soffan och får dåligt samvete av att jag varit borta en timme och nattat dom små. Gubbfan säger då att han inte kan se på barnkanalen. Men va fan skulle han ha barn för då? Det finns familjefilmer som även Liam kan se på. Och hockey är något Liam tycker är en aning kul med, om någon bara kunde tala om för honom hur det går till. 

"RESPEKT"
För övrigt så saknar jag respekt här. Men hur ska man kunna respektera någon som är 16 år yngre och tjej dessutom? Det är många gånger som jag inte får lov att göra saker, just för att gubben redan bestämt att JAG INTE KAN! Då får han allt att låta så väldigt krångligt. "De ska ju vara si, och man måste göra så innan man gör de där". 
5 år har vi spenderat tillsammans... Och han förstår aldrig. han vill inte, och kommer inte ens försöka ändra på något i sin inrutade vardag. Den har han levt i sen vi träffades, och när inte ens familjen kan bryta den onda cirkeln, så känns det ganska kört! 

Suck! 



Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Humor BlogRankers.com Bloggparaden GeoURL Blogglista.se BloggRegistret.se RSS/Ping 1000lankar.com - gratis länkkatalog DreamHost coupons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy