måndag, maj 7

Uppföljare "BarnUppFostran"

Tänk va fort det kan gå. Jag hämtade Liam och sen gick vi till skoaffären för att köpa sanddaler. På vägen dit träffade vi på en som gav mig en ursäkt. Helt otroligt va världen är liten. Hon hade precis läst mitt förra inlägg, och kände sig nog lite träffad. Men hon har barn själv, och förstod helt vad jag menade när jag skrev om hur det blir när man bär omkring på sina barn hela dagarna. Jag vet att hon gärna gjorde det när hennes va små, och det är ju hennes bekymmer, vilket hon beklagade själv och tyckte att jag gör helt rätt... med 2 dessutom. 


När vi pratat en stund kom vi in på något helt annat. Det hela spårade ur helt och vi började prata om va kul man själv hade när man va "fjortis". Jag vet inte om jag hade så kul egentligen. Bodde på hem större delen av min fjortis-tid. Men det blev ett långt samtal om fester och idioter till killar som man träffat på. Ungdomen är något man bör ta vara på. 

Så, detta med hur man uppfostrar sina barn, det är ju något som alla världens mammor skulle kunna hålla en evighets lång debatt om. Alla gör vi olika, och en del håller med, andra inte. Men grejen är att man själv tycker att man har dom perfekta barnen, när en annan kanske tycker att värre djävulsbarn får man leta efter. Problemet är då att man sällan går direkt till mamman utan man väljer att prata om henne med likasinnade, om det man tycker att andra gör fel. Så är det med allt. Är detta mobbning? 

Herre gud va mycket det är som kan gå fel. Jobbigt är det att man själv bryr sig så mycke om hur man ser ut från en tredje parts ögon. Just för att inte hamna i den stolen där folk pratar. Man kan inte kräva att folk ska komma och klaga till en själv, människan funkar inte så. INGEN funkar så, tyvärr. Men betyder detta att man inte ska slänga sig på golvet i affären när barnen gör det, bara för att visa barnen att det inte är något kul när barn/mamma skämmer ut en. Vet några som gjort detta, och om det funkar eller inte vet jag inte riktigt, detta är ju mammor som inte vill hamna i den stolen, precis som jag. Men det är även mammor som man kanske tycker socialen skulle kolla upp, som låter ungar krypa bland kattskit och gamla blöjor som legat i veckor. 

Nä, man kan bli knäpp om man ständigt ska försöka vara perfekt, om man ständigt ska kolla hur andra gör, ständigt försöka se bra ut. 
Jag ser bra ut i mina ögon som mamma, så länge ögon håller sig borta från mig. 

Nu har jag fått en för lång paus från livet. Ungar som vaknar uppe hör jag.



Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Humor BlogRankers.com Bloggparaden GeoURL Blogglista.se BloggRegistret.se RSS/Ping 1000lankar.com - gratis länkkatalog DreamHost coupons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy