fredag, mars 5

Livet...

Jag tänker på något som är värre än krig, värre än helvetet, mycke värre än jordens å världen undergång. Tänker på min egen undergång. Inte min kroppsliga död, utan min själsliga förintelse. Jag känner vilket överflöde av energi ja har, men ja känner även hur lätt den överger mig. Kvar blir en torr kropp, tomma ögon å ett ödelagt hav av hat. Skrämmande drömmar om våld och djup förnedrande hån som skär i alla sinnen. Vad är detta?

Jag är medveten om vad jag gör med mig själv, men är min omvärld medvetna om vad dom gör med mig? Men detta handlar inte om vem som gör vad, eller mot vem. Detta handlar om hur jag väljer att uppfatta omvärldens agerande. Allt handlar om hur jag tolkar. Världen är inte ond, om inte jag tolkar den så. Det är inte lätt att vända på sina erfarenheter om man inte är medveten om hur man då bär sig åt. Rörigt? Jo, men livet blir inte lättare om man bara lallar omkring i sin tillvaro utan att förstå världen som den är.

1 kommentar:

  1. Hej gumman!!!

    Hoppas du får en trevlig helg. Erkänn det var kul idag?? Du verkade lite i din egen värld i mellanåt, men förstår ju varför nu när jag läste inlägget. Du ska veta att jag finns här om du vill prata med någon eller kanske bara skälla på någon, det kan jag ta se du!
    Bara att ringa du har mitt nummer!
    Har satt in en bild på min mamma om du skulle vilja se henne, får gärna säga om jag liknar henne eller inte!

    Ta hand om dig nu i helgen och försök att bara vara.
    KRAM PÅ DIG!!!!

    SvaraRadera

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy