tisdag, mars 2

Mobbning el. nazism?

Ja du. det är så fruktansvärt osynliga gränser när det handlar om mobbning och rasism. Jag kan vara väldigt tykten och uppkäfftig i bland, kan slänga ur min raka kommentarer om det är något som stör mig. Men ofta så känner jag efteråt att det jag sagt kanske vart fel.

Men, det händer även att man kanske säger något till någon på skoj, sen tänker man inte mer på det. Om det då är så att den man sagt något till, känner sig "mobbad" som är ordet vi använder på skolan, så vill jag ju så klart veta det. jag vill inte höra det från lärarna, inte från mina vänner. Jag vill höra det från den som tog illa åt sig. Och efter som att jag tror att alla i klassen vet hurdan jag är, så borde det inte vara några problem med det. Så, det är ju heller inte säkert att jag är den skylldiga till varför hela klassen fick en mild "utskällning" angående mobbning.

Men, efter som att jag utan att tänka mig för vissa gånger, talat om för våran mörka tjej i gruppen hur störande jag tycker att det är när någon kommer och går som hon vill, smäller i dörren, lyfter inte på stolen, och inte gillar det vi andra måste göra, utan vill ha värsta möjliga särbehandling.

DET ÄR STÖRANDE. MEN INTE FAN ÄR JAG NAZZE FÖR DET!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy