onsdag, januari 12

Hizza/Dizza CSN?


När jag först tog mitt studielån, lät det ju så himla bra med att man får sååå mycket pengar att leva för varje månad. Det räcker till både husrum och käk, skolmaterial och annat. Ja, visst gjorde de, men jag blev också lovad att slippa inbetalningskort tills jag fått jobb, i alla fall en håll bar inkomst.

Suck, så nu sitter jag här som en annan stackars sate, med 32 papp i skuld och  konstant inkommande betalningskort på över 1000 kr i månaden. Jag ringde och beskrev min situation för dom, då skolan var över och första inbetalningskortet kom i brevlådan. Dom tyckte då att en inbetalningsplan skulle sitta fint. Visst, tänkte jag, och undrade vad dom hade tänkt sig i månaden? Va fan, en ett-barns-mamma utan jobb, utan inkomst över huve taget, har inte råd med 1000. Det säger sig självt. 1050 i barnbidrag, och som ensam så får man ju då underhållsstöd från fadern som ligger på 1000 kr någonting.

Nä, CSN grundlurar alla behövande studenter, blåser dom på mycket pengar, då räntan tillkommer. Ju högre skulder, ju mer ränta.

JAG 

Centrala StudieStödsNämnden
För deras sätt att girigt och obarmhärtigt kräva tillbaka pengar, som knappt finns.
Så nu påbörjar jag ett minimalt sparande, för att min pojke ska slippa sån skit när han vill ut i världen och börja plugga.

Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy