onsdag, januari 19

Livet

Visst är det så, att man har svårt att beskriva, just sitt eget liv med bara något enstaka ord. Det är omöjligt. Det enda ordet som beskriver det minimalt är just det ordet... Livet! Alla vet ju att ett liv går upp och ner. För vissa finns det få uppgångar, för andra kan det vara tvärt om. Vissa har grova svängar, andra kanske inte märker någon skillnad. Dom säger, att när man blir gammal, eller äldre, så flyter livet bara på.

I bland händer det att man stannar upp, man undrar och beskådar sina livsverk. Men man fortsätter snart sitt liv. I bland ändrar man riktning, bara för att nå fram till något nytt, i bland händer det bara, utan att man själv riktigt varit medveten om det. Då måste man ta sig tid, och tänkte över om det är den vägen man verkligen vill gå.
I bland är det skönt att ha någon att komma hem till, men det kan vara lika skönt att komma hem, och veta att man får lov att vara ensam en stund. Varje dag tar man små, och i bland stora beslut. Det kan handla om vilket lördagsgodis man ska köpa, eller vilken färg barnkammaren ska ha. Oftast så leder våra val till något, även om man inte tänker på det. Min existens här i Sverige beror på att min mamma och min morfar bara kom till på grund av att min morfars far, utvandrade under andra världskriget. Minns inte var han kom från, men Sverige var målet. Sedan hamnade min morfar i Norge, och min mamma här i Sverige. Det var val, som gjordes som lett till att jag sitter här.

Det händer att jag önskar saker, att saker skulle vara annorlunda. I bland vill man göra annorlunda, man kanske väljer fel, men det vet man inte förr än efteråt.

Det är så mycket som spelar roll, och just därför tänker jag gå till gymmet, för att jag tror att det spelar roll... För mig!

Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy