fredag, maj 27

Inget Plåster

Första dagen utan plåster. Det var inte ens planerat. Vaknade i morse och glömde ta på mig plåstret, sedan när jag kom på att jag inte hade något på mig, hade förmiddagen sprungit iväg så jag såg ingen anledning till att ta på mig något heller. Så, jag har alltså slutat röka på 2 veckor. Första veckan var det plåster steg 2 som var aktuellt. På grund av att jag har tvillingar, och att steg 1 skulle vara som att dra i sig 7 cigg om dagen, så kändes det säkrare med steg 2. Då fick man bara i sig ca 4 cigg om dagen, tror jag. Jag kan ju ha fel. Sen sista dagarna nu har jag använt steg 3, dom svagaste, och jag kan faktis inte säga om dom har hjälpt eller inte. Med dom på sig, så är det ca 1 - 2 cigg om dagen. Så jag vet inte om dom har gjort någon nytta, eller om jag kunde varit utan dom.

Ska man sluta röka, så är det viktigaste att man är inställd på det. Plåster sköter det fysiska beroendet. Men det psykiska får man ta hand om själv. Jag anser att jag har varit otroligt motiverad denna gången, på grund av tvillingarna i magen. Så jag har haft tur, och valde helt rätt tillfälle att sluta röka på.

Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går

1 kommentar:

  1. TACK =)
    Grattis själv får jag ju säga då!

    Hör av dig nån dag!

    Pözz och Kram

    SvaraRadera

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy