måndag, maj 2

Hizza/Dizza Arbetsförmedlingens Tillmötagående

I dagsläget är det många som är inskrivna hos arbetsförmedlingen. Det är många som varje dag tvingas söka jobb som dom ändå aldrig ens skulle kunna med att drömma om att få, just för att dom måste söka jobb. Jag själv har inget emot att söka jobb och leta på nätet, i tidningar och kolla runt bland kontakter. Jag har heller inget emot att planera in möten för fortsatt hjälp med att komma igång.

MEN, varje gång jag har varit på arbetsförmedlingen för att få lite hjälp på traven, så har deras sätt att inleda samtal varit negativt på verkande. Deras jobb är ganska enkelt kan man tycka. Dom ska ta reda på vad som önskas och vilken inriktning man har, vad man skulle vilja jobba med och sedan föröka rikta in sig på detta. Men redan första gången jag var där för att sätta igång, möttes jag av en attityd som talade om för mig att det inte fanns någon i den byggnaden som trodde att jag var där för annat än pengars skull. Och visst är det en ganska lätt inkomstkälla. Gå på några möten och se pengarna rulla in varje månad. Jag kan tänka mig att det finns tusentals människor som gör allt för att slippa skaffa sig ett jobb. Folk blåser socialen på tusenlappar varje månad, blåser hela systemet på pengar som kommer från skattebetalarnas fickor. Men jag då, jag som ville ha ett jobb, jag som kom dit i hopp om att få hjälp och en liten kick för att komma igång med något, jag blev behandlad som om jag inte var en girig okunnig idiot som tänkt leva på dom stackars 2000 kr som jag fick i månaden för att gå dit. Sist jag var där, gick jag därifrån gråtandes på grund av deras nedlåtenhet. Jag träffade 5 olika handläggare under den korta tiden jag var inskriven, och alla var lika nedlåtande, och visade inget täcken på positiv energi.

Behandlar dom alla på detta viset?
Jag




Arbetsförmedlingens taktik.


Pözz & Kräm
Glöm Inte Prutta Innan Du Går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Mera

Some Say Love - LeeAnn Rimes

Bloggerfy

Expose

Pappa 20/10-2009 Saknar Dig!

Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*Follow *Mizz_Madden*

Bloggerfy